Rockingham ja maailma kõige väiksemad pingviinid

Rockingham on üks suhteliselt tavaline linn Perthist pisut lõunapoole. Mõtlesime, et oleks lihtsalt tore sealkandis ringi hulkuda, mööda kaunist rannikut ringi sõita. Linna ümber on kaunid looduskaitsealad, Garden Island (kuhu me paraku autoga üle silla sõita ei saanud, sest seal asub mereväe baas) ning hästi tilluke saar, millel nimeks Penguin Island.

Ringi vaadates jäi meile silma kaunis rannaäär, kus mõtlesime peatuse teha ning natuke ringi jalutada. Kahjuks autost kaugemale me ei jõudnud, kuna saime hoiatada, et seal piirkonnas on avastatud suur ussipere ja soovitatakse mitte minna, sest piisab vaid ühest hammustusest ja rohkem pole vaja. Seega olime sunnitud edasi sõitma. Veidi maad edasi avastasime aga kauni vaateplatvormi, mida on näha ka meie videost. Vaateplatvormilt auto juurde tagasi tulles oleks mu reisikaaslane peaaegu ussile peale astunud. Arvasime, et see on märk ja rohkem me seal piirkonnas seigelda ei soovinud. Edasi suundusimegi juba Penguin Islandile.

Päris ausalt, me teadsime sellest saarest, kuid sellel päeval ei plaaninud me seda saart külastada, lihtsalt juhtus nii, et see sattus meile tee peale. Saar on mandrile väga lähedal, sinna saab ka põhimõtteliselt rinnuni ulatuvas vees läbi minna (mida mõned julgemad ka tegid), aga otsustasime siiski turvaliselt väikse paadiga sinna põigata, mis igal täistunnil sinna sõidab.

Penguin Island on endale nime saanud selle järgi, et seal elavad maailma kõige väiksemad pingviinid, keda kohtab hõredalt ainult Lõuna-Austraalia rannikualadel. Saarele on loodud ka väike keskus, kus nende eest hoolitsetakse. Keskusesse tuuaksegi peamiselt pingviinid, kes on kuidagi vigastada saanud ega saa looduslikes tingimustes hästi hakkama. Kuigi neid pidi seal saarel ka vabalt ringi liikumas olema, meie neid paraku ei tabanud. Küll aga oli palju, väga palju kajakaid, kes saarel pesitsesid. Kuna aga minu reisikaaslase suurim hirm on just LINNUD, siis võite arvata, mis tunne tal seal saarel viibides oli. 🙂

Pingviinid on ca 30 cm pikkused, kutsutakse neid siis nimega Little Penguin või Fairy Penguin. Pidid looduses elama ca 7-10 aastat, aga seal saarel oma laagris elavad lausa üle 20 aastaseks. Vanim pingviin oligi 24-aastane. Sellised toredad tüübid.

0 replies

Jäta oma kommentaar siia

Want to join the discussion?